Новий закон щодо розмитнення “євроблях”! Які ризики для українців!

Народні депутати готують новий законопроєкт, який дозволить суттєво здешевити розмитнення євроавт. Так, розмитнити автівку можна буде не за третину її вартості, а за 1000 євро. Водночас у законопроекті є чимало нюансів. Про це йдеться у сюжеті НТА.

Ще у лютому Верховна Рада підтримала закон щодо спрощеної системи оподаткування ввезених автомобілів за основу. Тепер він має пройти розгляд у профільних комітетах ВРУ. Після цього документ винесуть на голосування у другому читанні.

Отож невдовзі може запрацювати нова формула розмитнення старих євроавт. Вона не залежатиме від вартості машини, а лише від віку, об’єму і типу двигуна.

Що пропонує новий закон:

  • Право на пільгове спрощення розмитнення отримають власники, які реєструватимуть не більше одного авто на людину.
  • Автівка має відповідати євростандарту – “Євро-2” та вище.
  • Акцизний податок тепер залежатиме від віку автомобіля ( чим старіший, тим дорожчий). Сума коливатиметься від нуля до 150 євро.
  • Акцизний податок залежатиме від ставки, типу та об’єму двигуна.
  • Для власників авто, які мають двигун внутрішнього згоряння потрібно буде доплатити ще 100 євро, для електрокарів та гібридних авто – ставка нульова.

За словами нардепа від “Слуги народу” і голови комітету ВР з питань фінансів, податкової та митної політики Данила Гетманцева, 1000 євро – це максимальна ціна загального податку. Тобто власник єврономерів може заплатити і меншу суму.

Водночас, як зазначає співзасновник ГО “Доступне авто” Михайло Катрук, закон має чимало нюансів.

“Цей законопроєкт він вирішує проблему тих людей, в кого ці автомобілі вже є. Проте він не вирішує проблему тих людей , які хочуть купити цей автомобіль, тому що вартість розмитнення все ще буде рахуватися за чинними правилами”, – розповідає Катрук.

Для автікок, які ввозитимуть у 2021 році, правила розмитнення не змінюються. Тобто базова ставка визначається в розмірі 50 євро (бензин) або 75 євро (дизель). Цю цифру множать на об’єм двигуна та роки, які ця автівка була в експлуатації. Активісти нарікають, що такі різні підходи до розмитнення породжують несправедливість.

“Наприклад, якщо завозили авто елітного класу, то його розмитнення зараз за чинним законом могло б коштувати 10-20 тисяч євро, в залежності від комплектації. Тепер ці люди, якщо вони знали, що цей законопроект ухвалять, то вони могли їх завезти, і зараз розмитнити за 1000 євро”, – пояснив Михайло Катрук.

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *